27 Ağustos 2008 Çarşamba

JENTER ALETİNİN KULLANILMASI

Jenter aleti bu sene bir süreliğine elime geçti. Kendisine hediye olarak gelen arkadaş kullanamamış. Bu alet oldukça ilginç, kullanım kolaylığı sunan ve kullanılacak larvaların yaşını tam olarak bilebilme özelliği sunan bir alet. Aletin ana arı ızgarası şeklinde bir kapakla kapatılan ve ana arının hapsedildiği bölümünde petek gözü şeklinde balmumuyla kaplanmış olan plastik gözler mevcut. Bu gözlerin tabanınada diğer taraftan çıkarılabilen çanakcıklar oturtulmuş.
Resimde görülen yuvarlak kapak ana arının bu bölüme konabilmesi için dizayn edilmiş. Bu aletin parçalarını tanıttığım takılıp çıkarılmasını gösterdiğim filmde çekmiştim ama bulamıyorum bulursam onuda yayınlayacağım.











Bu aleti kabartılmış bir peteğin ortasına resimde görüldüğü gibi oturttum. Ana arıyı yuvarlak kapak bölümünden içeri saldım. Bu bölümden ana arı çıkamıyor fakat işçi arılar rahatlıkla girip çıkabiliyor.Buraya ana arıyı hapsettikten sonra her gün kontrol ettim yumurta atıldığını görünce anayı serbest bıraktım.. Uzun süre tutulursa her göze bir kaç yumurta atabiliyor. Yumurtalar çatlayıp "c" şeklini aldıklarında aletin diğer tarafından çanaklarçekip çıkardım. Bu çanakların ön tarafı ana arının yumurta attığı gözün tabanıdır. Bu çanaklara ana arı yuksuğu şeklindeki baska bir çanak takılıp sarı renkli çıtaya tutturma aparatıda takılıp besleyici koloniye veriliyor.
























Besleyici kolonide kapanan memeleri çıkmaya 1-2 gün kala buradan alıp ana arı kutularına dağıttım.
















Bu yöntem benim gibi göz problemi yaşayan arıcılar için kullanışlı bir yöntem ama bence burada da ana arı olacak larvayı gene biz seçmiş oluyoruz.

4 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yav millete ne gaz verip duruyorsunuz.Bırakın anaarı üretimini anacılar yapsın.Hem sen en iyi kurtçugu nasıl seçecen.Kurtçuk dilini biliyormusunki larva tranferi yok janterli anaarı üretimi yazıp duruyorsunuz!!!.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali bey:)) ben ekmek yapılmasını da biliyorum. Fırıncılar bunu bilmeme hiç karşı çıkmıyorlar. Hatta kaliteye önem veren fırınlar hamurun yoğurulduğu ve pişirildiği alanlarını artık müşterilerinin görebilacaği alanlar haline getirdiler. Böylece insanlar üretilen ekmeğin hijyenik şartlarda üretildiğini görürlerse kendilerini tercih ederler diye düşünüyorlar. Aslında bu yöntem ülkemizde her alanda olmalı bende ana arı üretmeyi öğrenirken kaliteli ana üretenleri tespit edebilmek ve içim rahat bir şekilde ana arı alabilmek için yaptım bunları. Yoksa 20 tane kolonim var ben her sene ana arı değiştirecek olsam 20 tane ana arı üretmem gerekir ki bunun içinde bir iki kolonimi gözden çıkarmam lazım gelir ve buda ekonomik olarak bakıldığında gereksiz olur.

unalusta dedi ki...

elinize ve emeğinize sağlık faydasını gördüm teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

ellerinize ve emeğinize sağlık çok faydasını gördüm.unalusta58@ali.com