7 Nisan 2013 Pazar

Köstebeğin sonu :(

Bu hafta pazar günü bahçeme gidebildim. Hava rüzgarlı ve serin, arı uçuşu tek tük. Buna rağmen anasız koloniyi dayanamadım açtım, beni yediler; yediğim iğnenin haddi hesabı yoktu:)
İyi haberlerde var canım, kanolalar açmaya başlamış, arılar havalar düzelir düzelmez tavan yaparlar.

Bahçemdeki kar topu adlı ağacım bu hafta böyleydi...


Arıların çok sevdiği çiçekleri var. Hava güzel olsa arıların inlemesi çok güzel olurdu ama göremedik.


Biz enginar diktik ya, köstebek amca hemen damladı bahçeye :( ultrasonik cihaz aldım olmadı alıştı inek, delikten içeri maytap attım olur ya korkar terk eder diye :) ama nafile. Kapan kurdum ama boşuna, yakalanmıyor. Kurma tetiği düşüyor hıh yakaladım diyorum ama nerde kapan boş :(


Geçen senelerdeki delikli demir piyasaya çıktı sonunda...


İşte sonuç...


Bu enginarları yedirirmiyim sana ben:) deyip rahatlamanın verdiği gayretle bir bir çapaladım.


Unutuyordum az kaldı, en sona kaldı ama diktim. Evet sarı böğürtlen diktim bakalım nasıl olacak. 


Yabanisi bol miktarda var. Adamın eli kolu diken içinde kalıyor, bu dikensizi imiş:) görecez bakalım nasılmış.


Enginarlarıma rüzgarlıkda yaptım. Benim orası tepe bir yer baktım rüzgar etkiliyor altta görülen brandayı kullanıp rüzgarı engelledim.Bu hafta arılarımı açamadım ama bahçe epey yoluna girdi.




7 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bırak biraz yesinler belki zayıflarsın::))
Kanolaraın açması iyi haber.
Ne köstebekmiş, 3-4 yıldır bir türlü faliyetlerine son vermedi.
Bu tür işlerde işin ehlini bulmazsan böyle sürünürsün::))
Bu sarı böğürtlegenler ne zamana meyve viriyor, acayip meraklandım ha...
Sağlıcakla kal.
Unutmadan, kıvırmayalım, enginar yarışması devam ediyor....
Hatırlatayım dedim::))

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi kolay gelsin diyecem ama bahçe işlerin çoktan bitmiş ve güzel olmuş tebrikler.
Abi köstebekler benim bildiğim kadarıyla topraktaki pörtü böcek ile beslenen bir hayvan,yani bitkilere zarar vermiyor.
Farenin bir cinsi var,kazdığı delikler biraz büyük oluyor,genelde onlar bitki köklerine zarar veriyor ve imha edilmesi gerekiyor.

Hava sıcaklığı bizde halen gündüzleri 9 derece bu yıl bir tuhaf oldu burası.

Selamlar saygılar.


yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Abi köstebek ajan felan olmasın.Bildiğim kadarıyla Bakan ile yarıştaydınız::))

SLM ve Muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Sevgili ustam köstebek yiyince ben niye zayıflıyorum anlayamadım:) seneler önce niğde yöresinden bir köstebek uzmanı geldiydi hatta tuzak neyimde getirmişti hatırlarsın:)kendilerini güvende hissetmiş olacaklarki:) işte o günden sonra köstebek sayısında acayip artış oldu :) aman asıl sen unutma enginar yarışını:) seninkiler otlara karışmıştır geldiğinde bulursan yarıştırırsın.

Mehmet abi geçmişte 20 tane enginarım gitti, patlıcan ekemez durumlara geldim:) ben bunların ne yiyip ne yemediğini çok iyi bilirim. İnanmazsan bu sene bir tane canlı yakalar senin köye getirir bahçeye salarız:) şaka bir yana abi bunlarda çok zarar veriyor ve en çokda bazı bitkilerin köklerini hallediyorlar. Evet inşallah sizede yaz gelecek sağlıcakla kal abi.

Yusuf abi en önemli noktaya parmak bastın bundan bende şüphelendim neden dersen delikden niğde yöresine ait türkü sesi geliyordu:( sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Doktor abi Selamlar;

Kar topu ağacından bir orman dolusu görmek nasıl bir keyif olurdu :)

köstebek avı da zordur hee :) bekle ha bekle niğde türküsünü bırakıp gelmezde :)

Bereketli bir sezon geçirmen duası ile.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili hocam,avcılıkta da başarılı olduğunuzu göstermiş oldunuz artık sizi yaban domuzu sürek avına dahil edebiliriz,köstebeğe allah rahmet eylesin,kurtulmanıza sevindim,enginarların dibini doldurmanız gerekiyor,yeni böğürtleniniz hayırlı olsun,inşallah test etme imkanımız olur,kolaylık ve başarı dileklerimle,saygılar sunuyorum.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Fatih abi evet bu kar topu ağacı ormanı olsa varya arılarda arıcılara köşe olurdu:) zira mart ayında açıyor mubarek acayip de rağbet görüyor arılar tarafından. Köstebek avı dediğin gibi çooook zor be:( ama bizimki bor ilçesi balcı köyünden sabırsızdı bide türkü kısaydı hemen geldi:)Sağlıcakla kal abi.

İlhami abi teşekkür ederim yaban domuzu avına davetini dört gözle bekliyorum. Enginarların dibini doldururum sağolasın ama sen bu tiyoları ustaya çaktırmadan verki şike var ayaklarına yatmasın.