17 Haziran 2013 Pazartesi

Başlıksız olsun .....:)

Bu haftada hayırlı bir iş peşinde koşturduk durduk. Ancak pazar sabahı behçeye ve arılara kavuştum.. İki hafta aradan sonra behçemdeki lavantalar açmış olarak karşıladılar beni. Şu alttaki arı türüde enteresan nektarı sanki pipetle alıyor.


Haziran ayında lavantalar benim orası için tam bir nektar ve polen kaynağı. Her sene miktarlarını artırıyorum.


Merak edenler için ayçiçekleri henüz 50 cm boyda ve daha kafa tutmaya başlamamışlar gibi.


Kısa gün işte sadece zayıf koloniler elden geçti ihtiyacı olanlara besleme yapıldı.


Bu senenin f1 leri canavar gibiler yavruya bakın hele.


Karakovan dört nala gitmekde ayçiçeğinde ben bu kovandan bal alırım..


Erkeklerde gerekli değilmi, hemen bütün koloniler erkekleri kesmişler. Özel üretim yaptığım kolonilerde bile azalmışlar. Ama varlar..:))


Bu gün yani pazartesi öğleden sonra İstanbuldayım bu hafta araba kullanmaktan ve yolculuk yapmaktan helak oldum ama balkonu kurcalamam lazım dedim veeee:))))


Yumurta işi tamam......


5 yorum:

Unknown dedi ki...

Abi Lavantaların harika görünüyor maşallah,kolay gelsin.

Selamlar Saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bu ne biçim haber, Trakyaya gelecegimizimi duydun, ne yiyecek nede içecek var paylaşımda, bu gibi şeylerle beni yıldıramazsın bilesin::))

Ana arın hayırlı olsun beya, yumurtaya başlaması acayip sevindiriyor, işlemcisini tabikiii...::))

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Benim yorumda başlıksız olsun::))

Lavantalar güzel görünüyor.Koku salınımları ne kadar sürüyor.

Beni arılarımdan ayıracak tek bir hayırlı iş var , o da babam , biliyorsun::))

SLM ve Muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

Abi lavanta resimleri çok güzel bende tarlama ekmek istiyorum su istekleri nasıl?

Bu anaların balkonda yumurtlaması başkamı oluyor ne :p

Hayırlı günler dilerim...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Mehmet kardeşim teşekkürler.

Ali abi yiyecek felan kalmadı bahçede ayrıca bu sene bizim oralarda çifciler boykot yapıyomuş ayçiçeği dikmemişler haberin olsun..:)abi o yumurtalar işlemcisini acayip keyiflendiriyor.

Yusuf kardeşim lavantalar 2-3 hafta açık kalıyorlar. Gece çiğ olduğu sabahlar arıdan inliyor, o kadarki verimli. Bizde kazaklık diz boyu biliyorsun o nedenle bakan çektimi ipi gidiyoruz:(

FAtih kardeş bende bahçede iki farklı yerde var. Biri sulak diğeri ise su hiç gelmiyor desem yeridir yerde. Kurak olan sanki daha hızlı gelişti. Abi balkonda yumurtlamanın keyfini yumurtlayan bilir..:)