4 Ağustos 2013 Pazar

Emanet yola çıktı bayramda yerine varacak...

Arılarda durum kötü..
İlk kez bu sene sağım yapmadan beslemeye başlayabilirim...
Yakın çevreme şimdiye kadar ilk kez bu sene bu kadar az ayçiçeği ekildi ve havalar kötü gidincede arıları açmak bile içimden gelmiyor.
Bende bahçemde stress atıyorum. Duvar üstlerine tel çit takıyorum.
 
Özellikle köpeklerin bahçeye girmesini engellemek amaçlı yaptım bu çiti. Çiçeklerim ezilmekden kurtuldular böylece.

 
Erzincandan emanet olarak gönderilen kiraz ağacı. Teneke kutuya dikmiş, sulak bir yere gömmüş idim. Günü geldi toprakdan tenekesiyle çıkarmak lazım.

 
Öylede yaptım. İki adet naylon poşete de koyup ağız kısmını bantlayarak kapadım.

 
Bu arada unutmadan iki horozdan biri hakkın rahmetine kavuştu. Paylaşmam gerekirki kümeste iki horoz olunca sürekli ötüyorlar.:( Bizim Cemil abi ye hangisini keselim diye sordum. Bana kabadayı olanı kesmek yakışır deyince yakalayıp teslim ettim. Bu haberi yaptığım sırada sindirilmiştir bile..:) Çaylak horoz; rakip telef olunca pek havalandı:)

 
Paketlenmiş kiraz fidanı Dr Erdal beye teslim edildi. Yerine ulaştıracak sağolsun. Resimde de görüleceği üzere fidan emin ve güvenli bir yerde :) Erdal bey arıcılığa yeni yeni heveslenen biri. Uğrarım dedi anlayacağınız yeni bir körükçümüz olacak gibi bakalım.

 
Yusuf Şimşak kardeşim arılarım yatıyor bende yatıyorum demiş face de Ben sinirden yatamıyor böyle rahatlamaya başlıyorum. Bu sene balı dirhemle yiyeceğiz.:(

10 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhteşem abi sen bir tanesin be,
abi sana zahmet oluyor ama herşey için çok çok teşekkürler.
Ayrıca Vecdi beyede tekrar teşekkür etmek istiyorum,sağolsun bizleri düşünmüş ve uzaklardan meyve fidanı göndermiş,inşallah meyvelerini tüketir iken hep sizleri hatırlarım.
Dr.Erdal abimede çok teşekkürler gönderiyorum,kendisi bayramda köyümüze geldiğinde emaneti babama teslim edecek galiba :)
Ali abiyi ve İlhami beyide unutmadım onlarada teşekkür ediyorum,iyiki varsınız.

Selamlar saygılar.

Mirili dedi ki...

Abi çit işleri olmazsa olmazlardan açık kaldı mı illa birileri geliyor oraya.

Bal işi bizde güçlüler hala eksikleri tamamlıyor ama zayıflarda gram hareket yok.

Hayırlı günler dilerim...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Öhöm öhöm...her ne kadar ustam kıymetimi bilmese de işte bilenler var..:) Mehmetcim şaka bir yana senin yaptıklarınyanında bizimkiler neki. Fidan tutar inşallah da meyvelerini yersiniz sağlıcakla kal.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Fatih abi sen gene yayınlayacak bal buldun:) bizde oda yok.. Sağlıcakla kal abi her şeyin hayırlısı.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Yatmayayımda çit yapayım şimdi , ne diyorsun::))

Yok strese iyi gelir diyorsan , komşu bahçelerde işe başlarız artık::))

Bu yıl benim açımdan ilginçliklere sahne olacak bir yıla benziyor.

''Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler ''

SLM ve Muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi senin çitle ne işin olur yav.Horuzu kesiyırsun mideye indikten sonra haberimiz oluyor, biz geklince ne yiyecegiz, gelmeyelim diyemi böyle haberler yapıyorsun anlamadım gitti.

Kiraz fidanı nelere vesile olacak çok merak ediyorum::))

Sağlıcakla kal.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi komşulara çit yapmak ev bütçesine katkısı nedeniyle evet strese iyi gelir. Sağlıcakla kal.

Abi ne demek çitçiye vereceğim para cepde kalıyor işim nsıl olmasın :)) sen hele bir gel korkma buluruz can yemeği veren bir hayırsever:)mahallenin muhtarı da zaten tanıdık:)

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Muhteşem abi kolay gelsin,bizdede güçlü kovanlar bal yaptı zayıflardan 2 çıta alabildim zayıflarda 2 katylıdı,iki horozun olması boş yumurta çıkmaması açısından iyi olurdu ama olan olmuş artık afiyet olsun,bayramın mübarek olsun abi sağlıcakla kal.

BAHRİ DİNÇER dedi ki...

BAHRİ DİNÇER dediki
Yusuf bey sizin çifliğin çitleri varmı idi. Yardıma gelebiliriz.MUhteşem abi hızını aldı ise yolumuzda duran olamaz sanırım...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Serdar abim sağolasın bu sene en büyük sebep ayçiçeğinin az ekilmesi. Bayramdan sonra ayrıntılı haber yaparım. Horozlara gelince rahmetli tek çalışıyordu :) diğerine el sürdürmezdi vede yumurtalar paso boş çıkıyordu:) bakalım şimdilerde ne olacak göreceğiz.

Bahri bey merhaba niye Yusuf beyin çitlerine yardıma gidecekmişiz yatmasın dimi :)) bu arada aramıza hoş geldiniz.